OFERTA ŞCOLII PRIVIND
ASIGURAREA CALITATII EDUCATIEI
Invatamantul primar
si gimnazial sunt trepte ale sistemului de invatamant supuse unor multiple
transformari in raport cu mutatiile din sfera economico-sociala si care impun
satisfacerea nevoilor de educatie pentru membrii comunitatii, cat si
satisfacerea nevoilor fiecarui elev de a se simti competent in cel putin un
domeniu de activitate cu responsabilitati de grup dar si cu personalitate
autonoma ci creativa in orice actiune intreprinsa.
Scoala, ca
organizatie furnizoare de educatie, are sarcina de a realiza un proces
instructiv-educativ de calitate care sa asigure dezvoltarea personala si
profesionala a elevilor si bunastarea societatii, dezvoltarea sa durabila.
Pentru realizarea
unui proces instructiv-educativ de calitate, unitatea si-a propus urmatoarele
tinte strategice :
Ø reconsiderarea
managementul la nivelul scolii si al clasei din perspectiva egalizarii sanselor
si asigurarii realizarii obiectivelor propuse ;
Ø formarea
cadrelor didactice pentru utilizarea calculatorului in procesul de
predare-invatare ;
Ø formarea
corpului profesoral in vederea aplicarii metodelor active de grup ;
Ø crearea
unui climat de siguranta fizica si libertate spirituala pentru toti
elevii ;
Ø atragerea
de resurse financiare si dezvoltarea bazei materiale ;
Realizarea tintelor
strategice presupune dezvoltarea urmatoarelor domenii functionale :
- dezvoltarea curriculara;
- dezvoltarea resurselor umane;
- dezvoltarea resurselor financiare si a bazei
materiale;
- dezvoltarea relatiilor comunitare.
Cu privire la
dezvoltarea curriculara, scoala, ca organizatie furnizoare de educatie, si-a
propus :









Pentru exemplificare, pentru anul scolar 2012-2013 oferta
curriculara a scolii a cuprins si urmatoarele aspecte :
Clasele pregătitoare:75 locuri
3 clase
Clasele I: 100 locuri
IA – Vanţu
Maria, profesor pentru învăţământul primar Gr.I
IB – Balosache
Dorina, profesor pentru învăţământul primar Gr.I
IC – Gavrilă
Elena, profesor pentru învăţământul primar Gr.I
ID – Popescu
Mirela, profesor pentru învăţământul primar Gr.I
Clasele
a V-a - 120 locuri
VA – diriginte Ghiţă Otilia
VB – diriginte Nicola Florina
VC – diriginte Cazacu Lidia
VD – diriginte Ulăreanu Eugenia
CURRICULUM LA DECIZIA SCOLII:
- English-My new friend – lb engleza cls a-III-a – 1an –
o ora ape saptamana
- Comunicarea in situatii concrete – lb romana cls
I – 1an – o ora ape saptamana
- Traista cu povesti – lb romana cls I – 1an – o ora ape saptamana
- Traistuta fermecata- lb romana cls I - 1an – o ora ape
saptamana
- Matematica distractiva – matematica –cls a II a – o
ora ape saptamana
- Fii intelligent –matematica si stiinte- cls a III a –
o ora ape saptamana
- Matematica distractiva – matematica –cls a III a – o
ora ape saptamana
- Lumea lui Mate – matematica –cls a III a – o ora ape
saptamana
- Lumea lui Mate – matematica –cls a IV a – o ora ape
saptamana
- Prin lumea lui Mate– matematica –cls a IV a – o ora
ape saptamana
- Matematica naturii - matematica si stiinte- cls a IV a
– o ora ape saptamana
- Traditii si obiceiuri locale- cultura civica - cls a
IV a – o ora ape saptamana
- Prietenul meu Mate- matematica –cls a II a – o ora ape
saptamana
- Prietenul meu Mate- matematica –cls a III a – o ora
ape saptamana
- Matematica literara- transdisciplinar–cls a II a – o
ora ape saptamana
- Lumea din jurul meu- transdisciplinar–cls a II a – o
ora ape saptamana
17. Caleidoscop
matematic – matematica –cls a-V-a -1 an-1
ora pe saptamana
18. Universul
cunoasterii – geografie- cls a-V-a -1 an-1 ora pe saptamana
19. File
de lectura –lb romana -1 an-1 ora pe saptamana
20. Europa
mai aproape – cultura civică – cls a –VI-a-1 an-1 ora pe saptamana
21. Fizica
este viata- fizica-cls a VII –a -1 an-1 ora pe saptamana
22. Stories
and movies a wonderful word - cls a VII –a -1 an-1 ora pe saptamana
23. Chimia
,mediul si viata – chimie - cls a VII –a -1 an-1 ora pe saptamana
24. Receptarea
si interpretarea textului literar-lb romana - cls a VII –a -1 an-1 ora pe
saptamana
25. Tehnici
decorative- cls a –VI-a-1 an-1 ora pe
saptamana
26. Drama
without tears- cls V- VIII-1 an-1 ora pe saptamana
27. Divizibilitatea
numerelor - matematica–VI-a-1 an-1 ora pe saptamana
28. Complement
de geometrie plana -matematica–VII-a-1 an-1 ora pe saptamana
29. Complement
de geometrie plana -matematica–VIII-a-1 an-1 ora pe saptamana
30. Start
media-transdisciplinar- VI-a-1 an-1 ora pe saptamana
31. Teatru
şcolar “Sus Cortina” – clasa pregătitoare an-1 oră pe săptămână
32. “English
my love” – clasa pregătitoare an-1 oră
pe săptămână
CLASA
|
NUMĂR
CLASE
|
NUMAR
ELEVI
|
Nr.mediu
elevi/clasă
|
Pregătitoare
|
3
|
77
|
25,6
|
I
|
4
|
109
|
27,25
|
II
|
5
|
121
|
24,5
|
III
|
4
|
126
|
31,5
|
IV
|
4
|
91
|
22,75
|
TOTAL
C.P.-IV
|
20
|
525
|
26,25
|
V
|
4
|
110
|
27,5
|
VI
|
5
|
134
|
26,8
|
VII
|
4
|
117
|
29,25
|
VIII
|
4
|
110
|
27,5
|
TOTAL
V-VIII
|
17
|
471
|
27,70
|
Echipa Scolii
- Director –prof. Genoveva-Mihaela IOANA
- Director adjunct – prof.Marinela DRĂGHICI
- Consilier pentru proiecte şi programe şcolare
şi extracurriculare – prof. Cornelia PĂTRU
-Învăţători 20-
18 titulari, 2 suplinitori din care:
-16
au gradul didactic I
-1 are gradul didactic II

-
2 sunt stagiari
-Profesori: 35 – 32 titulari ai şcolii, 3 detaşaţi,
din care:
-28
au gradul didactic I
-3
au gradul didactic II
-3
are definitivat
-
1 stagiar
statut
|
Stagiar
|
DEF
|
I
|
II
|
Total
|
cumul
|
|
|
1
|
|
1
|
det
|
|
2
|
1
|
3
|
|
suplin
|
2
|
1
|
3
|
||
titular
|
1
|
1
|
42
|
4
|
48
|
Total
|
3
|
4
|
44
|
4
|
55
|
Calitatea personalului didactic:
- Calificat
: 100%
- Mentori
conform LEN: 6 profesori
- Formatori
la nivel local: 5
- Formator
naţional: 3
- Metodişti:
19
In realizarea
schemelor orare s-a avut in vedere nivelul fiecarei clase.
La un numar mare de
clase si discipline de invatamant s-a optat pentru curriculum aprofundat.
Cu privire la
dezvoltarea resurselor umane, scoala si-a propus :
Ø respectarea
normelor legislative cu privire la constituirea claselor ;
Ø realizarea
unei incadrari corespunzatoare la toate nivelurile si disciplinele de
invatamant ;
Ø asigurarea
dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice ;
Ø identificarea
faptelor care motiveaza fiecare individ in cadrul organizatiei in vederea
elaborarii unei strategii specifice, orientate catre imbunatatirea performantei
individuale.
Ø Realizarea
unei evaluari obiective, consecvente, periodice a personalului didactic;
Ø Monitorizarea
participarii la programe de formare si autoformare continua in specialitate ;
Ø Incurajarea
muncii in echipa.
Cu privire la
dezvoltarea resurselor materiale si financiare :
v asigurarea
resurselor materiale si financiare corespunzatoare derularii activitatii la
nivelul de calitate impus de standardele de pregatire ;
v atragerea
de resurse extrabugetare pentru dotarea scolii cu aparatura electronica si
imbogatirea fondului de carte ;
v stimularea
elevilor cu rezultate deosebite la invatatura ;
v stabilirea
prioritatilor in utilizarea resurselor financiare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu