1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente
de
proiectare
|
1.1.
Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2.
Oferta educaţională a unităţii.
|
||
1.3.
Planul managerial anual.
|
||
1.4.
Programe manageriale semestriale.
|
||
2.
|
Documente
de
evidenţă
|
2.1.
Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi
pentru directorul adjunct)
|
2.2.
Statul de funcţii.
|
||
2.3.
Organigrama unităţii şcolare,
|
||
2.4.
Regulament de ordine interioară.
|
||
2.5.
Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
||
2.6.
Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
||
2.7.
Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe
discipline/ cadre didactice
|
||
2.8.
Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor
(elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii
comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi,
durată)
|
||
2.9.
Schema orară pe nivel de studiu
|
||
2.10.
Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării
calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
||
2.11.
Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
||
2.12.
Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi
control/programe operative săptămânale
|
||
2.13. Dosar privind securitatea şi sănătatea în muncă
|
||
2.14.
Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
||
2.15.
Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
||
2.16.
Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale,
etc.
|
||
2.17
Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea
raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere,
laboratoare, etc
|
||
2.18Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi
personalul nedidactic şi didactic auxiliar.
|
||
2.19
Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de
identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
||
3.
|
Documentele
Consiliului Profesoral
|
3.1.
Tematica şi graficul şedinţelor Consililui
Profesoral.
|
3.2.
Registrul de procese verbale.
|
||
3.3.
Materiale prezentate (cf. tematicii):
-
Rapoarte
de analiză semestriale şi anuale;
-
Raportul
directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
||
4.
|
Documentele
Consiliului de Administraţie
|
4.1.
Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2.
Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
||
4.3.
Registrul de procese verbale.
|
||
4.4.
Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
||
4.5.
Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a
personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi
calificativ acordat)
|
||
4.6.
Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
||
5.
|
Documentele Comisiei
pentru evaluarea şi asigurarea
calităţii în şcoală
|
6.1
Regulament, strategie
|
6.2
Componenţa, decizie de constituire
|
||
6.3
Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
||
6.
|
Documentele
Compartimentului Contabilitate
|
7.1.
Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2
Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii,
sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
||
7.3
Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG),
Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
||
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare,
etc.
|
||
7.
|
Documentele
Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea
combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2Administrarea şcolii
– autorizaţie de securitate la incendiu, autorizaţie de funcţionare a
centralelor termice, autorizaţie sanitară de funcţionare, apă curentă, starea
localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de
clasă diriginţilor
|
||
8.3 Întreţinerea bazei
materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente,
sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI
ADJUNCT (in cazul in care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi
solicitate directorului unitatii de invatamant)
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1
|
Documente de proiectare
|
1. 1 Contract de management, fişa postului,
decizie
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
||
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea
acestora pe discipline/cadre didactice
|
2.2.
Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa
deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
||
2.3 Orarul şcolii,
comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
||
2.4 Graficul
serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
||
2.5 Planificarea şi
evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
||
2.6
Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
||
2.7
Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
||
2.8
Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza
raportărilor şefilor de catedră)
|
||
2.9
Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
||
3)
|
Documentele
comisiilor/catedrelor
|
3.1
Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
3.2.
Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
||
3.3.
Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.Procese verbale cu protectia muncii
|
||
3.4.
Graficul de interasistenţă.
|
||
3.5.
Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
||
3.6.
Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
||
3.7
Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora –
dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de
examen)
|
||
3.8.
Program de pregătire:
-
pentru
elevii performanţi;
-
pentru
recuperare;
-
pentru
examene naţionale.
|
||
3.9
Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
||
3.10.
Graficul activităţilor metodice
|
||
3.11.
Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare pentru CDS
avizate de I.S.J.
|
||
3.12.
Instrumente de evaluare şi notare;
bareme minimale
|
||
3.13.
Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra
modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
||
|
|
3.14.
Organizarea recapitulărilor finale.
|
3.15.
Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele
anuale, în baza unui raport motivat.
|
||
3.16.
Documente privind cercetarea pedagogică.
|
||
3.17.
Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
||
3.18
Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
||
4
|
Documentele
laboranţilor.
|
4.1.
Program de activitate semestrială.
|
4.2.
Raport anual. Procese verbale cu protectia muncii
|
||
5
|
Documentele
bibliotecarei.
|
5.1.
Program de activitate anuală.
|
5.2.
Program de activitate semestrială.
|
||
5.3.
Registrul de organizare a fondului de carte.
|
||
5.4.
Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
||
5.5.
Evidenţa activităţilor (organizarea sau
participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare,
simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de
colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
||
6
|
Documentele
privind perfecţionarea cadre-lor didactice.
|
6.1.
Programe de perfecţionare.
|
6.2.
Evidenţa perfecţionării.
|
||
6.3.
Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
||
7
|
Documentele
cadrelor didactice.
|
7.1.
Proiectare anuală.
|
7.2.
Planificări calendaristice semestriale.
|
||
7.3.
Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
||
8
|
Documentele
Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1
Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
8.2
Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi
în timpul vacanţelor şcolare
|
||
9
|
Comitetul Reprezentativ
al părinţilor
|
10.1
Componenţă
10.2
Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. CADRE DIDACTICE
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
|
Planificarea şi proiectarea
activităţii didactice
|
1. PROIECTARE
a )Planificare anuală
b) Proiectarea unităţilor de învăţare ;
c) Programe şcolare pentru discipline opţionale noi;
d) Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor
capabili de performanţă
e) Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă
dificultăţi în învăţare;
f) Crearea de
softuri educaţionale în specialitate.
2. EVIDENTA
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea
elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă;
b) Performanţe în pregătirea elevilor la
concursurile de profil/ olimpiade, alte concursuri;
c) Rezultate
la examene naţionale ;
d)
Rezultatele evaluării predictive ;
e)
Rezultatele evaluărilor periodice ;
f) Graficul de desfăşurare a tezelor
semestriale ;
g) Iniţierea şi aplicarea unor proiecte de
predare a disciplinei prin utilizarea programului A.E.L. în cadrul
şcolii, dacă există condiţiile tehnice necesare;
h) Evidenta elevilor capabili de performanta ;
i) Evidenta elevilor care prezintă dificultăţi
in învăţare ;
j) Orarul saptamanal si al pregatirilor
suplimentare;
k) subiecte
la teze semestriale (unde este cazul);
i) Fisa de
autoevaluare pentru obtinerea calificativului anual;
3.INSTRUMENTE
DE EVALUARE SI NOTARE
a) chestionare;
b) tipuri diferite de itemi de evaluare;
c) grile ;
d) teste, etc. ;
4. DOCUMENTE CURRICULARE NECESARE
a) Programe şcolare ;
b) Ghiduri metodologice de aplicare a programelor
şcolare ;
c) Precizări metodologice cu privire la predarea
specialităţii( M.Ed.C., I.S.J. Dolj )
d) Programele de examene naţionale ;
e) Subiectele pentru examene naţionale ;
5. ACTIVITATI EXTRACURRICULARE DESFĂŞURATE ÎN CADRUL SPECIALITĂŢII:
|
|
Desfăşurarea activităţii didactice
|
-metode şi
procedee utilizate
-activităţi de
învăţare
-forme de organizare a activităţii elevilor
-mijloace de
învăţământ
·
Conducerea activităţii
didactice (stil de conducere, crearea motivaţiei necesare, încurajarea
elevilor şi stimularea interesului pentru studiu, dozarea sarcinilor, comunicarea
cu elevii)
·
Tema pentru acasă (modul de
utilizare, volum, individualizare )
|
|
Evaluarea activităţii elevilor
|
Atitudinea faţă de învăţare:
Competenţe dobândite de elevi:
Progresul realizat de elevi în
timpul lecţiei
|
|
Dezvoltare profesională
|
1. PERFECTIONARE METODICĂ
a) definitivat, grade didactice, doctorat ;
b) cursuri de
perfecţionare, formare şi abilitare curriculară;
c)
participări la sesiuni de referate, mese rotunde, simpozioane
d)
participare cu referate la cercurile pedagogice ;
e) cercetare
ştiinţifică.
2. PARTICIPAREA LA PROIECTE ŞI PARTENERIATE:
a) rezultatele comunicării cu părinţii şi
autorităţile locale concretizate în
reducerea abandonului şcolar, a delicvenţei juvenile, a comportamentelor
marginale
b) proiecte
de parteneriat educaţional: local/judeţean/naţional / internaţional;
c) proiecte în cadrul programelor de reformă
coordonate de I.Ş.J./ M.Ed.C.;
d)
coordonarea activităţilor Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară;
e) integrarea
copiilor cu cerinţe educative speciale; realizări în educaţia adulţilor şi
reconversia profesională.
|
|
Alte componente şi
observaţii
|
Mediul ocupaţional:
Alte observaţii
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu