joi, 29 septembrie 2011

Lista continut PORTOFOLIUL Cadrului didactic

PORTOFOLIUL   CADRULUI   DIDACTIC

I.  PROIECTARE / EVIDENŢĂ/ EVALUARE

1.  PROIECTARE
a)  Planificare anuală ;
b) Proiectarea unităţilor de învăţare ;
c)  Programe şcolare pentru discipline opţionale noi;
d) Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de  performanţă ;
e)  Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi in învăţare;
f)  Crearea de softuri educaţionale în specialitate.*

2.  EVIDENTA
a)  Rezultate deosebite obţinute în pregătirea elevilor în raport                                                                  cu standardele curriculare de performanţă;
b) Performanţe în pregătirea elevilor la concursurile de profil/                                                                                 olimpiade,alte concursuri;
c)  Rezultate la examene naţionale ;
d) Rezultatele evaluării predictive ;
e)  Rezultatele evaluărilor periodice ;
f)  Graficul de desfăşurare a tezelor semestriale ;
g) Iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului A.E.L. în cadrul şcolii, dacă există condiţiile tehnice necesare;*
h) Evidenta elevilor capabili de performanta ;
i)  Evidenta elevilor care prezintă dificultăţi in învăţare ;
j)  Orarul saptamanal si al pregatirilor suplimentare;
k) subiecte la teze semestriale (unde este cazul);
l)  Fisa de autoevaluare pentru obtinerea calificativului anual;
3.  INSTRUMENTE DE EVALUARE SI NOTARE
a)  chestionare;
b) tipuri diferite de itemi de evaluare;
c)  grile ;
d) teste, etc. ;
RESURSE MATERIALE PROPRII (liste)
cărţi, almanahuri, culegeri, texte, teste, etc. ;
dischete, CD-uri, DVD-uri, casete video, casete audio, folii retroproiector, etc. ;
atragerea de finanţări pentru activităţi în specialitate; *
                         
DOCUMENTE CURRICULARE NECESARE
Programe şcolare ;
Ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare ;
Precizări metodologice cu privire la predarea specialităţii
( M.Ed.C., I.S.J. Dolj ) ;
Programele de examene naţionale ;
Subiectele pentru examene naţionale ;

ACTIVITATI EXTRACURRICULARE DESFĂŞURATE
ÎN CADRUL SPECIALITĂŢII:
mese rotunde, dezbateri, întâlniri ;*
 excursii, drumeţii ;*
activităţi desfăşurate în vederea realizării echităţii în educaţie;*




II. DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ŞI ÎNAINTARE  ÎN CARIERĂ
1.  PERFECTIONARE METODICA
a)  definitivat, grade didactice, doctorat ;
b) cursuri de perfecţionare, formare şi abilitare curriculară;
c)  participări la sesiuni de referate, mese rotunde, simpozioane ;
d) participare cu referate la cercurile pedagogice ;
e)  cercetare ştiinţifică.
                                                 
2.  ACTIVITATE PUBLICISTICA
a)  articole in diverse publicaţii ;*
b) cărţi in domeniul educaţional;*
c)  caiete metodice / ghiduri metodologice ;*
                               
3.  DOCUMENTE PRIVIND CALITATEA DE :
a) mentor ;*
b) tutore;*
c)  formator local/ judeţean/ naţional;*
d) propunător de subiecte la concursuri/ olimpiade/ examene  naţionale;*
e)  membru în comisia de organizare a concursurilor/  olimpiadelor/ examenelor naţionale;* f) însoţitor/ supraveghetor al elevilor la concursuri şi olimpiade   şcolare;*
g) membru în Comisia naţională de specialitate/ comisii de  lucru ale I.Ş.J./ M.Ed. C.( contribuţii la elaborarea de programe şcolare , regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri, manuale şcolare, auxiliare didactice, etc.)*
h) coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliuconsultativ al inspectorului de specialitate;*
i) îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie   al revistelor de specialitate;*
j)  evaluator manuale;*
k) membru în comisii ştiinţifice; *

4.  PARTICIPAREA LA PROIECTE ŞI PARTENERIATE:
a)  rezultatele comunicării cu părinţii şi autorităţile locale                                                                concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delicvenţei juvenile, a comportamentelor marginale*
b) proiecte de parteneriat educaţional: local/ judeţean /  naţional / internaţional;*
c)  proiecte în cadrul programelor de reformă coordonate de                                                                         I.Ş.J./ M.Ed.C.;*
d) coordonarea activităţilor Strategiei Naţionale de Acţiune  Comunitară;*
e)  integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale;
realizări în educaţia adulţilor şi reconversia profesională.*

5.  PREMII ŞI RECOMPENSE:
a)  scrisori de mulţumire, diplome, ordine, medalii acordate de  M.Ed. C., Guvernul/ Preşedinţia României , alte instituţii  centrale;*
b) salarii de merit, gradaţii de merit, scrisori de mulţumire,diplome acordate la nivel local şi judeţean;*

NOTĂ:
Itemii scrisi cu Times New Roman sunt obligatorii iar cei cu Times New Roman Italic *, daca este cazul;
Prezentul portofoliu va fi completat la nivelul fiecărei discipline de învăţământ, în conformitate cu specificul şi cerinţele specialităţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu